Arrivée!! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van nadineinfrankrijk - WaarBenJij.nu Arrivée!! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van nadineinfrankrijk - WaarBenJij.nu

Arrivée!!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2008 | Frankrijk, Marseille

Coucou, c'est Nadine! :-D
Ik ben gisteravond dan eindelijk aangekomen hier in Marseille! De treinreis ging prima, exact op tijd aangekomen. Aangezien het 't begin van de meivakantie was, was ik niet bepaald de enige Nederlander die zuidwaarts vertrok met de trein.. Ik heb vanaf Rotterdam tot Antwerpen moeten staan in het middenpad. Gelukkig had ik in de TGV een gereserveerde plaats, dus vanaf Brussel was er geen enkel probleem meer! De reis ging eigenlijk bizar snel voorbij, onderweg nog Debs cadeautje uitgepakt (merci bien! was erg grappig, er komt een keer een foto van, zal proberen voor een herkenbare bezienswaardigheid van Marseille! ;)). Ik woon nu dus 5 weken bij Elodie, zij is 3e jaars geneeskunde hier. Gisteravond ben ik met haar beste vriendin Chloé (ze zien elkaar zo ongeveer iedere dag) al half Marseille doorgelopen, ze doen bijna alles te voet hier! Het is een grote, drukke stad, maar gelukkig wel overzichtelijk, dus ik ga er wel wijs uitkomen denk ik ;) Vandaag zijn we naar een park in het 10e arr. gegaan (ook weer ruim een uur lopen, ik krijg wel conditie hier!), de zus van Chloé kwam daar ook heen met haar vriend en hun zoontje van 3. We hebben daar een echte Franse picknick gehouden, erg leuk! Het was ook wel erg warm vandaag, echt geen jasje nodig! Ik geloof dat het de komende dagen wel even wat slechter weer wordt, maar we zullen wel zien, ik heb genoeg kleren bij me ;) Helaas heeft Elodie alleen geen wasmachine, ze brengt m naar haar ouders, dus ik moet wel nog even op zoek naar een wasserette. Morgen ga ik even wat boodschapjes doen enzo, en Elodie is de hele dag op de faculteit (echt maar 5 minuutjes lopen!). Het is best vermoeiend om alle conversaties in het Frans te blijven volgen en ook nog zelf Frans te praten, maar dat gaat vast snel beter. Elodie praat gelukkig niet al te snel en duidelijk, dus dat scheelt alweer een stuk. Ik ben trouwens wel de grootste van ons drieën, best wel eens grappig voor de verandering! ;)
Woensdagavond gaan we met de trein naar Avignon, daar wonen de ouders van Elodie, 1 mei is namelijk een vrije dag, dus gaat ze een paar dagen naar huis. Erg leuk dat ik mee mag! Heb haar ouders vandaag toevallig al ontmoet, want die kwamen haar zus hier van het vliegveld halen, en ze zijn erg aardig! Het is sowieso allemaal heel vanzelfsprekend dat ze je vanalles aanbieden, heel anders dan de Hollanders! ;) Vanaf volgende week krijg ik in het ziekenhuis een lunch én diner, dat is wel erg handig! Maar we gaan nu zo eten (andere tijden, hè?:)), alors je vous laisse! Werk ze daar in Nederland en tot snel!
xx
Nadine.

  • 29 April 2008 - 05:12

    Marjolein:

    Hee Nadine,

    Dat klinkt helemaal leuk! FIjn dat Elodie zo aardig is en dat Marseille ook "bevalt" ;)
    En lopen is zeker goed voor de conditie, was in Polen net zo. Scheelt weer, hoef je niet zo hard te rennen! :D
    Sterkte met het frans, maar dat went vast snel.
    Genieten he??
    xx Mar

  • 29 April 2008 - 08:10

    Marise:

    Hey Nadine! Klinkt goed al die franse gastvrijheid! Ga je volgende week in t ziekenhuis beginnen? Geniet nog even van je vrije dagen! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Marseille

Actief sinds 19 April 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 11967

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: