Genieten & gezelligheid, en de harde werkelijkheid - Reisverslag uit Athene, Griekenland van nadineinfrankrijk - WaarBenJij.nu Genieten & gezelligheid, en de harde werkelijkheid - Reisverslag uit Athene, Griekenland van nadineinfrankrijk - WaarBenJij.nu

Genieten & gezelligheid, en de harde werkelijkheid

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg

30 Augustus 2008 | Griekenland, Athene

Kalispera!!
Drukdrukdruk hier op Zakynthos, maar alles met enorm veel plezier! De samenstelling in huis is weer volledig veranderd, de Britse zusjes zijn terug naar huis en in ruil voor hen hebben we nu een Brits stel in huis. nog steeds 5 over dus. Helaas heeft een van de meiden die volgende week zou komen afgezegd, dus volgende week zijn we nog maar met 4. We hebben al een tweede serie Sekania achter de rug, en deze keer had ik gelukkig wel een ochtendshift van 8.00-12.00: ongeveer net zoveel hatchlings gezien als in de 3 weken daarvoor. Best grappig om echt een hatchling uit 't nest te zien kruipen, op weg naar onze opstelling, afbuigen naar t vergiet en er vervolgens in te dukelen ;) Het werkt! Helaas eigenlijk alleen tijdens het eerste uur van onze shift hatchlings, daarna was het langzaam opwarmen tot t kookpunt om 12.00 uur... Maar de wandeling van en naar Sekania blijft geweldig, omdat er werkelijk niemand anders is, en je toch echt in Laganas Bay bent. Hulde aan het afsluiten voor toeristen! Vanaf zondagnacht gaat er weer een nieuwe cyclus van 3 dagen van start..en.... ik heb een Night Survey!!! :) Couldn't be happier;) Toch een once-in-a-lifetime experience om met 4 man op een strand de nacht door te brengen waar niemand anders te bekennen is dan af en toe een aantal babyschildpadjes! (en wie weet een joekel, maar dat is eigenlijk ijdele hoop in deze periode)
Afgelopen week voor de tweede keer de Laganas-trip gedaan met Yannis, gezellig naar The Coffee House, in de tussentijd alweer twee keer Basecamp... Vorige week voor het eerst de Nederlandse slideshow gedaan in Laganas, ben 't Nederlands een beetje ontwend door al dat Engels praten, maar op een paar vreemde zinsconstructies na ging het heel redelijk!:) Het oord waar ik de presentatie moest houden was wel vreselijk...: all-inclusive resort met vrijwel alleen maar Nederlanders van het type Sjonny & Anita, inclusief te dikke en te brutale kinderen... Maakte me niet echt trots op mijn landje:) Deze week weer gegaan, en daarna met een basecampkluit en Fiona en Emma nog even naar een pub in Kalamaki: gezellig! Basecamp begint nu langzaam leeg te lopen, maar dat is voor ons wel gunstig, want dat betekent meer beschikbare lege tenten! (de meeste basecampers laten hun tent achter als ze vertrekken)
Naast het trainen van de nieuwe vrijwilligers ben ik ook wat meer aan het rondrijden, we hebben een heerlijk stoffig wrak in de vorm van een Peugeot 205, en hij rijdt geweldig!;) Ben inmiddels aardig gewend aan de Griekse rijstijl, maar gelukkig is het in ons gebied redelijk rustig. Rondrijden in Laganas was nog enigszins andere koek: overal lopen (dronken) mensen, er zijn paardenkoetsen, quads, scooters, en dan ook nog een berg auto's..pff.. Gelukkig hoef ik voorlopig niet meer daarheen voor een slideshow, want een andere Nederlandse is teruggekeerd naar basecamp.
De shifts gaan intussen gewoon vrolijk door, vorige week was het het drukte-hoogtepunt van het seizoen, inmiddels begint de drukte iets af te nemen. Het wordt in ieder geval nog steeds niet saai. Morning survey blijft favoriet, excavations zijn ook altijd erg interessant. De laatste keer hadden we een levende hatchling in 't nest. Toegestroomde toeristen vonden het helemaal geweldig, hij ging ook vrolijk op de zee af, maar eenmaal in het water bleek dat hij toch niet helemaal voor niks nog steeds in het nest zat: z'n achterste flippertjes werkten niet goed. Toeristen kregen dus meteen een lesje harde werkelijkheid. Heb 't arme murmeltje verder de zee in geduwd, waarbij de drommel met z'n voorste flippertjes m'n vinger vastgreep, aaww.., maar 't was een hopeloos gevalletje: hij kon alleen rechtop zwemmen. Nu hebben de toeristen 'm in ieder geval niet zien verdrinken, en spoelt ie niet terug het strand op... Het is helaas niet anders..
Het weer begint nu heel langzaam te veranderen, vorige week hadden we ineens wolken! Het zijn nog maar wat witte watjes, maar alle eilandbewoners hopen dat het in september gaat regenen, dat hebben ze hier namelijk sinds mei niet meer gehad. Gelukkig wel nog warm en zonnig, maar die wolken waren een hele sensatie:) Ben inmiddels een blonde indiaan aan het worden na een maand in dit klimaat, dus een beetje matiging van de hoeveelheid zon is niet zo erg ;)
Afgelopen donderdag hadden we een gezellige barbeque hier aan huis. Buiten is een groot gemetseld geval, en Yannis kwam langs om het ding in werking te zetten. Was een heel vrolijke avond, lekker lang op de veranda gezeten. Ons stel, allebei 19 en net een gapyear achter de rug, beginnen binnekort met uni, blijkt helaas dodelijk saai te zijn. Ze communiceren niet echt met ons, alleen met elkaar en dan op een irritant fluistertoontje. Ze doen samen hun shifts als dat uitkomt, waardoor we ze bijna nooit apart treffen. Daarnaast zitten ze veel maar wat te zitten op hun kamer. Bovendien gaan ze nooit, maar dan ook nooit mee met uitjes. Nou hoeven ze van mij niet hard te gaan feesten, dat doe ik ook niet, maar ze willen zelfs niet mee naar the coffee house hier onderaan de heuvel. Woensdag waren ze ook niet mee naar Basecamp, ze willen niet met Yannis de Laganas-trip doen, en ze willen ook geen Sekania-night survey. We vragen ons dan ook ernstig af wat ze hier eigenlijk doen. Gelukkig blijven ze maar twee weken, maar ik ben dus wel erg benieuwd naar het nieuwe meisje dat morgen komt.. Vicky is een weekje naar basecamp, maar we krijgen er drie aardige basecampers voor terug. Afgelopen week hadden we trouwens een Frans stel, Julien en Camille, van basecamp over voor de week, dus ik heb m'n Frans nog wat meer kunnen oefenen! ;) Kan ik sowieso wel een beetje met de toeristen, maar dit was toch anders. Blijft leuk: andere Fransen op basecamp dachten dat ik ook Frans was, toen ze mij met hen hoorden praten, en als ik Engels praat, denken ze dat ik Brits ben, en toen ik nota bene Nederlands sprak bij de slideshow vroegen ze me of ik Vlaams was!! 'T is toch ongelooflijk ;) De nieuwe basecampers, Hayley en Gary, zijn erg aardig, en wel in voor een beetje lol, dus zij zijn in ieder geval mijn redding, mocht de nieuweling 65 blijken te zijn ;) Maandag t/m woensdag komt er nog een ander meisje, Helen, heb ik ook al eens op basecamp gezien, en lijkt heel aardig.
Gisteren heb ik een hele dag op Gerakas doorgebracht: na m'n AM shift eindelijk eens gezwommen in de Gerakas baai! Snorkel en al meegenomen, en het is daar werkelijk schitterend! Kraakhelder, en heel veel visjes! De meeste zand- of zilverkleurig, maar toch:) Daarna om 16.00 met Fiona afgesproken om naar een strandje te gaan dat Yannis ons had aangeraden, aan de achterkant van de klif van Gerakas. Heerlijk rustig en opnieuw veel visjes. Uiteindelijk ook nog aan de andere kant van de baai van Gerakas de onderwaterwereld bewonderd: zaalig! 's Avonds laat terug naar Vassilikos, en na de slideshow met Emma en Fiona naar the coffee house, het stel wilde natuurlijk weer niet mee. Wij hadden het in ieder geval wel gezellig!
Vandaag had ik eindelijk eens een dag vrij, door alle twee-wekers die een dagje vrij willen, kwam 't er steeds niet van, maar deze week heb ik doorgezet. Met Fiona de Jeep Safari over heel Zakynthos gedaan: erg geslaagd! Naar een uitkijkpunt op het eiland, allerlei dorpjes in the middle of nowhere, lunchstop incl. zwembad, het beroemde Shipwreck beach, en een uurtje aan een strandje. We hadden de luxe dat er slechts twee andere mensen in de jeep zaten, dus het was bijna een prive-toer. Zometeen naar the coffee house met Emma, Fiona, Gary, en ik geloof ook Hayley, en morgen is het alweer Emma's laatste avond, dus gaan we uiteten! Vicky komt gezellig over om de laatste avond te vieren, dus wordt vast leuk!!
Ik ga nog heerlijk genieten de komende twee weken, komt helemaal goed! Groetjes aan iedereen thuis!!

xx
Nadine.

  • 31 Augustus 2008 - 12:39

    Mar:

    Hee Nadine!

    Wat klinkt dat heerlijk! Ik ben erg benieuwd hoe een blonde Indiaan eruit ziet!
    Wij hebben hier in Nederland ook zowaar mooi weer! gister 28graden, vandaag 26. Heb gelijk mn hempje en sandaaltjes uit de kast getrokken, weg met de lange mouwen! We hadden de hoop al opgegeven dat het ooit nog zomer zou worden hier, de rest van de week was het redelijk koud en met name bewolkt.
    Voor mij nog maar 1 weekje derma en dan door naar de oog in het lumc. En dan kom je alweer terug, de tijd gaat zo snel!
    Geniet er nog van, maar zo te horen zit dat wel goed. ;)

    Dikke kus, Mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Actief sinds 19 April 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 11955

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: