Et encore une fois, tout a changé! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van nadineinfrankrijk - WaarBenJij.nu Et encore une fois, tout a changé! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van nadineinfrankrijk - WaarBenJij.nu

Et encore une fois, tout a changé!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2008 | Frankrijk, Nice

Hallo allemaal!
Mijn eerste berichtje vanuit Nice! Ben veilig aangekomen met de trein, langs een werkelijk schitterende route! Je zag het landschap echt veranderen, en met name ook de inrichting daarvan. Hier aan de
Cote d'Azur is alles meer gericht op toeristen. Dus veel meer zandstranden en hotels, maar er zijn ook meer palmbomen en de zee is werkelijk zo ontzettend mooi blauw! De aarde heeft hier zelfs een andere kleur, niet meer de witte rotsen van Marseille, maar meer rood/oker. Voel me op het moment nog een beetje ontheemd...na 6 weken ben ik me toch wel thuis gaan voelen in Marseille! De echte Franse sfeer kun je daar toch veel beter leren kennen dan in een heel toeristisch gebied, zeker als je in de normale werkomgeving zit natuurlijk! Gisteren voor een laatste keer naar de Calanques geweest en genoten van de sprookjesachtige vergezichten en kristalheldere zee..'s Avonds nog één keer omhoog naar de Notre Dame de la Garde om over de stad uit te kijken. Perfecte besteding van mijn laatste dag! Gisteravond gelukkig wel nog gezellig een drankje gedaan en de meeste mensen gedag kunnen zeggen: Thomas, Mathieu, Geoffrey, Adnan.. Helaas konden de Libanezen niet komen, er zijn er ook al twee vertrokken, en Christian was nog niet terug uit Parijs. Zal de gemoedelijkheid van het internat nog gaan missen! Heb nu nog steeds het gevoel alsof ik strakjes gewoon weer terugga, maar heb nu weer een andere thuishaven! Kijk in ieder geval met een heel tevreden gevoel terug op mijn verblijf in Marseille! Zoveel meegemaakt! Heb nog niet veel gezien van Nice, ben rond 6 uur 's avonds hier in het hostel aangekomen. Zit nu echt middenin een gigantische kluit backpackende jongeren, onder andere ontzettend veel Canadezen! Het hostel is wel heel mooi: in een oude villa op een heuvel aan de rand van het centrum. Er is een grote common room met onder andere computers met internet (waar ik nu dus zit ;)), waar ik ook kan ontbijten, en 's avonds wordt hier ook gekookt. Ze doen niet aan vegetarisch (tenminste, dat is dan hetzelfde, maar dan zonder vlees, geen vervanging), maar heb vanavond wel een pizzaatje kunnen krijgen. Wel even zo makkelijk voor vanavond, maar je kunt ook zelf koken, dus misschien dat ik morgen toch maar even langs de supermarché ga ;) Iedereen zit hier gezellig te kletsen met iedereen, al heel wat mensen gesproken op mijn eerste avond! Denk dat hier toch wel rond de 60 mensen zijn op het moment. Via een grote projectie zelfs nog een beetje opgevangen van het Nederlands elftal vanavond ;) Mijn dorm (13 mensen, dus 6 stapelbedden en 1 losse) is onder de common room, en dus wat gehorig, maar voor 5 dagen overleef ik dat wel! Helaas kan ik weinig Frans praten hier, tot nu toe met Britten, Canadezen, Amerikanen en Australiërs gepraat, dus het is voornamelijk Engels! Wel grappig om eens te praten met al die studenten die even "Europe doen". Ze blijven vaak echt maar 2 dagen in een land, bizar! Zes weken in Marseille is echt ondenkbaar voor hen, ze vinden de 5 dagen dat ik hier ben al lang ;) Vind het in ieder geval nu al een geweldige ervaring om hier te zijn, toch een sfeertje dat je een keer meegemaakt moet hebben! Er is morgen een nationale treinstaking (Chouette, vive la France! ;)), dus ik kan sowieso nog niet naar steden in de buurt. Morgen ga ik dus eerst eens lekker door Nice toefelen, vandaag was het schitterend weer (28 graden), dus een tussenstop op het strand is niet ondenkbaar :D
A bientot!!
xx
Nadine.

  • 10 Juni 2008 - 08:01

    Marjolein:

    Hee meis,
    Ook dit klinkt weer helemaal super! Leuk, zo'n grote groep! Zitten altijd wel een paar gezellige mensen tussen.
    Als je toch naar de supermarche gaat, moet je maar even oordoppen kopen. Daar overleefde ik de Imam mee (die om half 4 's ochtends de indonesiers wakker brult voor het gebed) dus daar overleef jij vast ook de common room mee! ;)
    Veel plezier daar!!

    xx Mar

  • 11 Juni 2008 - 19:40

    Mirjam:

    Hey Dine,

    Leuk dat je gelijk al weer zoveel nieuwe mensen ontmoet! Dat heb je alleen als je alleen reist. Geniet van de sfeer, het mooie weer en al je nieuwe ervaringen! Ik ben maandag met Psychiatrie bij Parnassia begonnen. Is een heel ander co-schap dan de rest van de co-schappen die ik tot nu toe gehad heb, maar wel erg interessant.

    Blijf lekker doen waar je zin in hebt, nu kan je het nog doen!

    Liefs Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Actief sinds 19 April 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 11973

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: